24 Eylül 2009 Perşembe

Tophane Sanat Duraklari



Galatasaray Lisesi'nden asaga dogru yurumeye basladigimda karsima ilk cikan Leyla  Gediz'in Noa Noa' si oldu. Iceri girmekle girmemek arasinda tereddut etsem de cunku disardan zaten her sey goruluyordu yine de yakindan gormenin bakmanin gerekliligini dusunup kendimi iceri atmis bulundum. Bes dakika belki daha az bile surdu benim icin biraz hayal kirikliligi oldu. Galeristin ikinci mekani olan bu alan sadece tek eserlik sergilere yer verilecek kucuk bir sergi alani, evet ama haftanin yedi gunune ithaf edilen yedi adet kaideyle bu alan sanki daha da kuculmus biraz sikismislik hissi yaratiyordu. Kaidelerin ustunde gunun sonunda ayaktan firlatilip atilan coraplarin birerbir heykelcikleri yer aliyor. Leyla Gediz bu calismasiyla 'Hayati kusurlariyla sevmek' yonunde yeni bir adim atiyor.

Ardindan Bogazkesen Caddesine variyorum ve hemen Pi Artwork'un kapisini araliyorum. Iceri girdigimde Irfan Onurmen'in bu kez gazete kagitlarini kullanarak duvar rolyefleri olusturdugu Panik sergisiyle basbasayim.  Sanatci panik duygusunu tetikleyen tuketim, yalnizlasma, savas, teror gibi insanin dogal yapisini bozan unsurlar uzerinde duruyor, medyayi gazete ile somutlastirarak ana malzemesi haline getiriyor.


Ve son durak  Outlet. Iceri girerken diger sergilere oranla biraz daha heycanliydim. Azra Tuzunoglu ile tanisip portfolyom hakkinda gorusecektik. Ama tabi asil meselemiz bu degil Donelim hemen Darbe'ye. Halil Altindere, Bengu Karaduman, Koken Ergun,  ve Servet Kocyigit' in katilimiyla olusan sergide sanatcilar   12 Eylul 1980 askeri darbesiyle bir cesit yuzlesme yasamaktalar.
Sergide en cok Koken Ergun'un tankli videosunu begendim. Insanlar sokakta dolasan bir tank gorduklerinde sasirmaktadir, hele bu insanlar Danimarka' da hic darbe gormemis bir toplum ise. Tanki isaret eden ya da fotografini ceken halkin goruntuleri ile tankin gezintisi donusumlu olarak videoda karsimiza cikiyor.


Ote Yandan, Halil Altindere darbenin bas kahramani Kenan Evren'in resmini yapiyor ancak bu resim siradan bir resim degil: 12 Eylul Hurriyet baskisi. Altindere bunu birebir tekrarlarken resmin buyuklugu ile  sanki o gunu gozumuze  sokuyor, bellegemize kaziyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder